Wat heeft Inbound Marketing aan HubSpot Marketing Automation software?

2 min shares

Zet de klant centraal in het digitale tijdperk

HubSpot heeft de term Inbound Marketing (zoals we deze nu kennen en gebruiken) nieuw leven ingeblazen en doet er dan ook alles aan om deze marketingstrategie te promoten. En terecht! Maar wat is HubSpot nu eigenlijk, en wat kun je ermee?

Zoals gezegd is HubSpot een softwarebedrijf dat zich met Inbound Marketing bezig houdt. De filosofie van deze methodiek is dat je (potentiële) klant online onderzoek doet om antwoorden te krijgen op vragen, en dat hij of zij niet gestoord wil worden met productinformatie – maar juist geholpen wil worden met waardevolle content. Als organisatie is het de kunst om de klant precies van de juiste informatie te voorzien op het juiste moment, en op de juiste kanalen. 

Met HubSpot Marketing Automation software is het mogelijk om zo optimaal mogelijk Inbound Marketing te bedrijven. Het platform knoopt allerlei marketing en sales tools aan elkaar, onder andere:

 

  • E-mails schrijven en versturen;
  • Blogs schrijven en publiceren;
  • Landingspagina’s maken (om traffic te converteren in leads)
  • Websitepagina's met aantrekkelijke Call-to-Actions te maken;
  • Social media posts schrijft en kunt inplannen over meerdere platforms;
  • Analytics van als je Marketingactiviteiten bekijken en vergelijken.

HubSpot  is zeer gebruiksvriendelijk: dankzij heldere uitleg kan je vrij snel aan de slag en volop bloggen, posten en mailen. 


Bloggen, meten, bijsturen, verbeteren

Als je blogs via HubSpot publiceert, kun je via datzelfde systeem bijhouden wat het resultaat daarvan is. Klikte men vaak op je link? Welke onderwerpen scoorden het beste? Handig, want met die kennis scherp je direct je content aan. Hetzelfde geldt voor mailings. Je ziet meteen welke berichten het goed deden en welke juist niet. 


Hulp bij het opstellen van goede content

Een ander voordeel is dat het systeem je helpt bij het opstellen van content. Tijdens het maken van mailings en blogs krijg je van HubSpot tips om je content sterker te maken. Heb je genoeg keywords gebruikt, is je tekst opgesteld aan de hand van "de regels van SEO"? En: waarom plaats je geen Inbound Links? Deze hulp zorgt ervoor dat je beter scoort in de rankings van Google.

Websitebezoekers aantrekken via social media

Ook op het gebied van social media is de software nuttig, want het is mogelijk om berichten vooruit te plannen. Tweets, Google+, LinkedIn en Facebook posts kun je op de door jou gewenste datum publiceren. Zo voorkom je overkill. HubSpot geeft suggesties voor de meest gunstige tijdstippen, zodat er nog meer kans is dat je berichtje opvalt. Dit is nog maar het tipje van de sluier van wat het systeem te bieden heeft. 


‘Hub’ is Engels voor het middelpunt van een wiel. De term gebruikt men ook om het centrum van een computernetwerk aan te duiden. HubSpot Marketing Automation Software is het middelpunt van al je Inbound Marketing activiteitenHet software pakket is in 15.000 bedrijven in meer dan 90 landen in gebruik. Dit jaar blaast het bedrijf tien kaarsjes uit . 

Meer weten over de mogelijkheden van dit systeem? Vraag een demo aan!

Demo HubSpot aanvragen

shares

Gerelateerd

Demo hubspot Marketing software  Ervaar hoe je in minder tijd meer rendement kunt behalen over alle kanalen heen.  Demo HubSpot aanvragen