Vier voorspellingen over Inbound Marketing in 2016

2 min shares

Wees content met je content!

Het is vreselijk om een blog met een cliché te beginnen. Zeker als het zo'n open deur is, maar goed komt ie… De marketingsector verandert! Klantgedrag is aan verandering onderhevig en de opmars van nieuwe technologie is onstuitbaar. Content marketing en inbound marketing worden steeds belangrijker. Deze vier trends en ontwikkelingen kun je dit jaar nog verwachten.

 

1. Toename smart phones
De smart phone is niet meer weg te denken. Kijk maar eens om je heen en zie je omgeving naar een reflecterend schermpje turen. Overal ter wereld is men in de ban van de ring(tone). In de auto, op de fiets, in de bus en te voet: de smart phone domineert het straatbeeld. Naar verwachting schaffen twee miljard mensen eind dit jaar zo’n toestel aan. Dat is een belangrijke ontwikkeling voor de marketeer. Je wilt dat men je content leest, bekijkt en deelt wat men interessant vindt (hopelijk alles). Omdat de halve aardkloot een bochel creëert - omdat men voorovergebogen loopt - is het belangrijk om content voor het kleine scherm te produceren. Als je website niet geoptimaliseerd is voor smart phones loop je volgens Smart Bug Media achter de feiten aan.

 

 

content

Val op met scherpe content!



Google houdt namelijk rekening met de optimalisatie van smart phones. Websites die dat niet doen, krijgen lagere rankings. Bestellen vanaf een smart phone is de toekomst. Terwijl je in de wachtkamer van de dokter zit, bestel je de boodschappen van vanavond. Als je na afloop van het consult naar de auto loopt, koop je die gave jeans in de webshop van je favoriete kledingzaak. De stijgende populariteit van de Google Search app bewijst het succes van smart phones.   

2.  Nog meer zoekmachines
Google is de bekendste zoekmachine ter wereld. Als het aan Mark Zuckerberg ligt, is dat snel geschiedenis. Het opperhoofd van Facebook is namelijk bezig met een eigen search engine. Omdat zoekmachines veel geld opleveren, ziet Zuckerberg er ook heil in. Het zakelijk inzicht van deze man is bekend dus het zou zomaar een hit kunnen worden. Opvallen en gevonden worden, wordt nog belangrijker voor de inbound marketeer!

 

content inbound marketing

Facebook werkt aan een zoekmachine.



3. Nog meer concurrentie
Omdat nog meer bedrijven overstappen op inbound marketing stijgt de concurrentie. Het is daardoor moeilijker op te vallen. Het belang van SEO stijgt. Ook content moet scherper. Long tail keywords zijn nog essentiëler om je blogs te laten opvallen. Creëer teksten waar je bezoekers op wachten en verras ze. Zo versla je de competitie: met creativiteit en enthousiasme!

4.  Video, Virtual Reality & Interactieve Content
Video is de toekomst in content marketing. Mensen zijn visueel ingesteld. Een prikkelend filmpje of fraaie animatie trekt de aandacht. Volgens onderzoek van het Marketing Tech Blog scoort video geweldig:

* 52% van alle marketing professionals beaamt dat video de beste ROI levert.
* 93% van alle marketeers gebruikt video voor sales en communicatie.
* ‘Video’ als kop van je mail verhoogt de click-through-rate met 65%.
* B2B marketeers zetten video’s in hun top 3 van meest effectieve tactieken.

 

content inbound marketing

Video is een ideale manier om je content te versterken.

 

Mensen kijken liever naar een twee minuten durend filmpje dan dat ze een PDF lezen. Video is laagdrempelig en leuk. En handig! Menig student zal het medium film dankbaar zijn. In plaats van een weekend lang een droog boek door te moeten ploegen om er een verslag over te moeten schrijven, keek je de film en was je in een paar uur klaar. Scheelde weer tijd die je efficiënter kon gebruiken! Je stamkroeg vulde zich immers niet vanzelf…

Inbound Marketing is hot. In 2016 vindt een groeiversnelling plaats. Content maakt het verschil. Wil je starten met het produceren van content, maar geen idee waar te beginnen? Geen nood, hulp is slechts een muisklik verwijderd!

Download whitepaper: Beter zaken doen met inbound marketing

shares

Gerelateerd

Leer hoe succesvolle marketeers trends en ontwikkelingen omzetten in  succes voor hun business  Download het uitgebreide 'State of Inbound Marketing' rapport  Download rapport