Verleiden met beeld in B2B

2 min shares

Waarom visuele content onderdeel van iedere B2B online marketing strategie zou moeten zijn

Overweeg je om visuele content (zoals video's en foto's) in te zetten als onderdeel van je B2B content marketing strategie? Twijfel niet langer! De impact van visuele content op de betrokkenheid van klanten is enorm en wordt alleen maar groter.

“We zijn van oudsher gewend marketing te bedrijven met schrift. Beeld, en met name video was of is veelal ondergeschikt aan tekst. Met de komst van YouTube en andere sociale platformen liggen er voor B2B marketeers enorm veel kansen om de klant aan te spreken met beeld.” zegt Hannie Derks, ervaren marketing adviseur en pionier. Ik ben in gesprek met Hannie over de kracht van beeld in B2B marketing, dat tevens haar onderwerp tijdens haar presentatie op The Digital Future of B2B zal zijn.


Hannie: “Filmpjes moeten steeds korter. Een filmpje langer dan 30 seconden? Next! De uitdaging zit 'm in het beklijven van je boodschap in een zo kort mogelijke tijd. De vraag is daarom: hoe kun je verleiden met beeld?”


De kracht van beeld

Even een paar statistieken om de kracht van visuele content uit te drukken. Onderstaande video is wel al uit 2014 maar laat toch de impact van video op o.a. conversie goed zien.

 

Informeren & amuseren

Visuele content is een zeer krachtige tool om B2B marketing te bedrijven. Ik vraag aan Hannie hoe zij denkt dat dit komt. 

Hannie: “Mensen worden overladen met reclame. Dit werkt steeds minder goed. Ga maar eens na bij jezelf: je gaat waarschijnlijk naar de wc als er een reclame op tv komt. Waar of niet?”

“Mensen raken steeds meer en sneller geïrriteerd door reclame. We moeten daarom naar een andere manier om toch ons product of dienst te promoten door te informeren en amuseren. Kortom: inspireren in plaats van irriteren en zo een voorkeurspositie verkrijgen bij de toekomstige klant. Visuele content zoals video past hier goed bij.” vertelt Hannie.

Gif

"De nieuwe generatie is heel visueel ingesteld. Verder is video in de B2B markt heel goed toepasbaar omdat het aankoopproces vaak complexer is dan in de B2C. Denk aan Makita* die door middel van instructievideo's de klant informeert over hoe haar producten werken.”


Visuele content professioneel inzetten

Het is niet gemakkelijk om op een professionele manier aan de slag te gaan met visuele content. En dat is logisch, want het is ook een hele investering – alleen al in tijd en menskracht. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen die visuele content je gaan opleveren als je er echt mee aan de slag gaat.

In dit artikel ontvang je alvast de eerste tips om aan de slag te gaan met online video als onderdeel van je inbound marketing strategie. 

Wanneer ga jij jouw klant verleiden met beeld?

 


Hannie vertelt je 30 juni hoe je de B2B klant kan informeren en amuseren met beeld

De High Tech Campus Eindhoven, Beeckestijn Business School en Webs organiseren op dinsdag 30 juni 2015 hét event over online business to business communicatie, marketing & sales, oftewel The Digital Future of B2B. Een dag voor directieleden, marketing- en salesmanagers om kennis en inspiratie op te doen voor een succesvolle online aanpak. Hannie zal je vertellen hoe je visuele content in kan zetten als onderdeel van je content marketing strategie.

B2B_event_2015_V2

*Makita is een wereldwijd speler in elektrisch gereedschap.

shares

Gerelateerd

Laat marketing weer bijdragen  aan de groei van je business  Download de whitepaper Beter zaken doen in het digitale tijdperk  Download whitepaper