Verleiden in 70 tekens: contentstrategieën voor aantrekkelijke titels

2 min shares

[Infographic]

De titel van een (blog)artikel is een beetje als een openingszin in de kroeg: kun jij in één zin voor die letterlijke en figuurlijke klik zorgen? De titel is verantwoordelijk voor die eerste indruk, en moet de ontvanger verleiden de rest van het artikel te lezen - en op die manier je organisatie iets beter te leren kennen. In een wereld waarin agenda's en mailboxen alleen maar voller worden is tijd een kostbaar goed. Hoe verhoog je de "flirtfactor" van je artikel om meer potentiële klanten te helpen met waardevolle content?

Hoe goed uitgedacht je contentstrategie ook is – en hoe goed de inhoud van je content ook is – met een titel die de lezer niet aanspreekt zal de klik uitblijven. Deze content is van wezenlijk belang, want met de kennis die je als organisatie deelt over je kennis en kunde leert een potentiële klant je organisatie kennen en kun je acties gaan inregelen om van de bezoeker een lead te maken en van de lead een klant. 

Om je bij bovenstaande te helpen, duikt onderstaande infographic van Market Domination Media dankzij de data van HubSpot en Outbrain voor jou in de kunst van het verleiden. Wat mij betreft een zeer praktische en gedetailleerde guideline die voor iedereen van pas komt die graag content wil laten bijdragen aan de groei van zijn/haar organisatie.

writing-better-titles-infographic

Echter; een goede titel alleen zal niet bijdragen aan het behalen van je doelen...

... wanneer je niet scherp hebt wie jouw klant is en wat hem (on)gelukkig maakt als het om jouw product, dienst of zelfs je organisatie in zijn geheel gaat. Wie de klant (de DMU) en diens beweegredenen vergeet, zal veel moeite hebben met het creëren van goede content die converteert.

Stel je een saaie of oppervlakkige persoon voor die jou probeert te versieren met zijn snelle auto, geweldige baan of designer kleding. Hoe gelikt de verschijning en het praatje ook zijn, op den duur prik je door die luchtbel heen en is alles wat overblijft een lege huls. Een leuke blogtitel - of zelfs een leuk artikel - gaat niet bijdragen aan behalen van marketing- of salesdoelen als het gezamenlijke vertrekpunt – de belofte die je organisatie doet – niet klopt of ontbreekt. Daar prikt de klant doorheen, en een klant die zich niet begrepen of gehoord voelt zal geen trouwe lezer van je content worden. Laat staan kennis maken met je organisatie en verder de 'salesfunnel' in gaan. Uiteindelijk is dat toch waar het allemaal om draait: door het bieden van een toegevoegde waarde een verrijking zijn van de organisatie van de ander?

Meer bezoekers, meer leads en meer klanten via je online kanalen begint dus allemaal bij het centraal stellen van de klant. En daar kan geen openingszin tegenop!
 

Download whitepaper: Jouw klant centraal met buyer personas

Bron afbeelding: Pixabay

shares

Gerelateerd