Van collegebanken naar Webs-burelen: Content Marketeer Annebel stelt zich voor

2 min shares

Wanneer je aan iemand vertelt dat je marketing studeert of in de marketing werkt dan wordt er begrijpend geknikt en enthousiast “wat leuk!” geroepen. Niet omdat ze per se zo jaloers zijn op jouw baan, maar veelal omdat ze met dit enthousiasme proberen te verbloemen dat ze geen benul hebben van wat je nu precies doet.

Hetzelfde geschiedde toen ik thuis kwam met het nieuws dat ik als kersverse Inbound Content Marketeer aan de slag zou gaan bij Webs. “Geweldig” reageerde mijn vader en “wat leuk” kreeg ik te horen van mijn moeder. Toen wist ik natuurlijk genoeg: ze hadden geen idee.

Een zekere toelichting was dus gewenst en laat dat nu precies zijn wat ik graag doe: met behulp van handige communicatie en slimme woordkeuzes een op het eerste oog complex onderwerp begrijpelijk uitleggen.

Precies om die reden zit ik nu bij Webs, omdat ik graag schrijf en bezig ben met communicatie, maar dat was ook waarom ik 5 jaar geleden besloot Communicatiewetenschappen te gaan studeren. Inmiddels heb ik zowel mijn bachelor- als masterdiploma op zak en kan ik, zoals velen ontzettend graag gekscherend tegen mij zeggen, “kei goed communiceren”.

Gelukkig leerde ik nog meer dan communiceren op die opleidingen (anders weet ik niet of ik door de zware Webs-keuring heen was gekomen). En na jaren in de schoolbanken was het dan toch tijd om alle opgedane kennis toe te passen in het werkveld. Of ja, nadat ik in het vliegtuig was gesprongen dan, want voordat het echte werkleven begon, wilde ik eerst dolgraag Zuid-Amerika ontdekken.

IMG-20171014-WA0130.jpg  DSC_0340 (1).jpg  DSC_0973.jpg

Een keuze waar mijn familie lang niet zo enthousiast over was als over mijn nieuwe baan. Dit keer niet omdat ze het niet begrepen, maar omdat ze het toch wat gevaarlijk vonden. Maar goed, je bent jong en je wilt wat en dus vertrok ik eind september naar Peru om zes weken later vanuit Argentinië weer terug te keren. Die reis heb ik niet alleen gewoon overleefd, ik heb er ook nog eens meer energie voor terug gekregen. Energie die ik mooi kan steken in mijn nieuwe functie hier bij Webs.

Een avontuur aangaan doe ik dus graag en Webs bleek de ideale plek waar ik dat na mijn studie kon doen. Niet alleen krijg ik hier de kans om te doen wat ik het allerliefste doe (schrijven!), maar ook om mijn wetenschappelijke achtergrond te gebruiken tijdens het onderzoeken van buyer persona’s, het uitvoeren van keyword research en het analyseren van traffic.

Ik heb de schoolbanken dan wel verlaten, maar ik geloof dat je nooit helemaal moet stoppen met leren. De komende tijd hoop ik dan ook enorm veel op te steken over Inbound Marketing en content creatie en met veel plezier aan de slag te gaan. Zodat ik over een hele poos nog steeds aan mensen moet uitleggen wat ik nu ook alweer precies doe.

Zou jij zelf ook graag meer leren over Inbound Marketing, de voordelen ervan en hoe je het effectief kunt inzetten om je business te laten groeien? Ons whitepaper ‘Beter zakendoen met Inbound Marketing’ staat boordevol belangrijke inzichten en praktische tips.

Download whitepaper: Beter zaken doen met inbound marketing

 

shares

Gerelateerd