Tips voor de (beginnende) inbound marketeer van pionier Gertie Arts

2 min shares

Laatst sprak ik met Gertie Arts, manager marketing en communicatie bij Colt International. Toen Gertie in 1992 bij Colt International kwam was ze de eerste die zei: “we moeten een website hebben.” Een website is not done voor een technisch bedrijf als het onze, werd haar destijds door de directie verteld. Maar daar liet Gertie het niet bij zitten. Niet al te lange tijd later ging de website van Colt in de lucht.

En die vooruitstrevendheid kenmerkt Gertie tot op de dag van vandaag. Ze wordt niet voor niets door velen gezien als een pionier op het gebied van inbound marketing. Om maar een voorbeeld te noemen: in Nederland is ze één van de eerste gebruikers van inbound marketing platform HubSpot. 30 juni zal ze tijdens The Digital Future of B2B spreken over inbound marketing.

Maar laten we even een stapje terug doen. Waar lag voor Gertie de oorzaak om de marketing drastisch anders aan te gaan pakken?

Van offline naar online

Voorheen had Colt International een traditionele marketingafdeling. Men hield zich bezig met de middelen die toen voorhanden waren zoals brochures, beurzen, direct mail, advertentie campagnes en hier en daar een nieuwsbrief per E-mail. In 2011 heeft Gertie de marketingstrategie volledig omgegooid. Van traditioneel en offline naar online met de focus op content.

Lees het hele artikel op het blog van Inbound Industry...

GertieArts-1

Bron header: generator.x show by Jared Tarbell

shares

Gerelateerd

Laat marketing weer bijdragen  aan de groei van je business  Download de whitepaper Beter zaken doen in het digitale tijdperk  Download whitepaper