Thought leadership en Inbound Marketing (Deel 1)

4 min shares

Vier wereldberoemde thought leaders over inbound marketing

Neem een moment de tijd om over het volgende na te denken: wie heeft jou geïnspireerd te doen wat je nu doet? Hebben je ouders, een docent op de middelbare school of een spreker op een seminar je geïnspireerd deze carrièrerichting te kiezen? Was hij of zij een invloedrijke, intelligente of sympathieke persoon? Voor jou was deze persoon wellicht een thought leader. 

In Thought Leaders en Inbound Marketing (Deel 1) introduceren wij vier wereldberoemde thought leaders die je volgens ons absoluut zou moeten kennen. Zij hebben een belangrijke invloed als het gaat om het begrijpen van inbound marketing. Over een aantal minuten weet je waarom.

Thought Leadership

Een thought leader wordt vaak gedefinieerd als een individu of bedrijf dat wordt gezien als autoriteit, kennisleider op een bepaald gebied. De thought leader heeft deze naam verdiend door een bepaalde branche van inzichten en innovaties te voorzien die als revolutionair worden beschouwd. Een echte thought leader onderscheidt zich van een 'gewone' leider doordat zijn ideeën en meningen viraal gaan.

Wil je een diepgaand inzicht in de betekenis van thought leadership,  lees dan dit interview met hoogleraar "thought leadership" Mignon van Halderen ook eens.

De thought leaders van vandaag zijn Seth Godin, Guy Kawasaki, Tony Zambito en David Meerman Scott. Aangenaam kennis te maken met vier wereldberoemde (inbound) marketing kennisleiders. 

godin

Seth Godin

Deze thought leader is auteur van 18 wereldwijde bestsellers. Naast entrepreneur en marketeer staat hij bekend als keynote spreker.

Godin is van mening dat marketeers niet langer de macht hebben om aandacht van een willekeurige persoon te eisen wanneer het hen uitkomt. Hij classificeert traditionele marketing – in de vorm van reclames op televisie of op de radio – als 'interruption marketing', omdat het als storend wordt ervaren voor een klant die op dat moment ergens anders mee bezig is. Hij heeft daarentegen het concept 'permission marketing' bedacht, waar het bedrijf pas informatie over diensten of producten aanbiedt zodra de klant hiervoor toestemming heeft gegeven. We like!

Onze favoriete Seth Godin quotes:
"Permission marketing turns strangers into friends and friends into loyal customers. It's not just about entertainment - it's about education. Permission marketing is curriculum marketing." 


“Marketing that works is marketing that people choose to notice.”

Vooruit, nog ééntje dan:
“Finding new ways, more clever ways to interrupt people doesn’t work.”

guyGuy Kawasaki

Guy Kawasaki staat bekend als durfkapitalist en is één van de oorspronkelijke werknemers van de Apple Computer. Hij is auteur van The Art of Social Media: 'Power Tips for Power Users' en vele andere boeken. Hij is voormalig adviseur van de Motorola business unit van Google. Momenteel is hij 'chief evangelist' van Australische startup Canva, een online platform voor grafisch design. Met 1,45 miljoen volgers op Twitter kunnen we hem zonder twijfel thought leader noemen.

Onze favoriete Guy Kawasaki quote
:
"If you have more money than brains, you should focus on outbound marketing. If you have more brains than money, you should focus on inbound marketing."

zambito

Tony Zambito

Hij scoort niet hoog in de ultieme 'thought leader' of 'must follow on Twitter' lijsten, maar als bedenker van de 'Buyer Persona' is Tony Zambito voor ons dé thought leader als het gaat om het begrijpen en doorgronden van de klant. En hij doet het met verve. Tony is auteur, blogger en spreker. Hij heeft al vele organisaties geholpen hun sales en marketing activiteiten naar een hoger level te brengen door hen het inzicht in de wensen, behoeften en uitdagingen van hun klant te geven. Hij leert organisaties hoe zij hun eigen unieke buyer persona kunnen maken en stelt hierbij altijd de menselijke benadering centraal. Content die tot weinig resultaat leidt noemt hij dan ook 'dehumanized content' als gevolg van de taal die binnen het bedrijf gesproken wordt: 'business speak', 'corporate speak' en 'sales speak'.

Onze favoriete quote van Tony Zambito:
"If you can walk in their shoes, hear what they hear, feel what they feel, imagine what your content would look like."

 

scottDavid Meerman Scott

Online marketing strateeg, spreker en auteur van verschillende bestsellers, onder andere 'The New Rules of Marketing and PR'. Dat is David Meerman Scott. In dit boek geeft hij onder andere aan dat marketing als eenrichtingsverkeer de 'boodschap van gisteren' is. De gemiddelde persoon ziet honderden op verkoop gerichte reclameboodschappen per dag en heeft zichzelf geleerd deze uit te sluiten, te negeren. Het internet daarentegen is de perfecte plek voor interactie, informatie en educatie. Volgens hem zijn een aantal van deze nieuwe regels voor Marketing en PR:

  • Marketing is meer dan adverteren
  • Je bent wat je publiceert
  • Mensen willen authenticiteit, geen 'spin'
  • Mensen willen participatie, geen propaganda
  • Blogs, online video's, e-books en ander vormen van online content geven organisaties de kans direct te communiceren met klanten op een manier die zij appreciëren


Onze favoriete quote van David M. Scott, en tevens een van zijn nieuwe regels voor Marketing en PR: “Instead of one-way interruption, web marketing is about delivering useful content at precisely the right moment when a buyer needs it.”

Wie is jouw thought leader? We zijn benieuwd wie jou in je dagelijks werk inspireert en motiveert.

shares

Gerelateerd

Laat marketing weer bijdragen  aan de groei van je business  Download de whitepaper Beter zaken doen in het digitale tijdperk  Download whitepaper