State of Inbound Rapport V: International Inbound Marketing

2 min shares

De cijferlijst van HubSpot

Luid roepen heeft plaatsgemaakt voor luisteren: outbound marketing is ingehaald door inbound marketing. Klanten willen gehoord en niet gestoord worden. Software ontwikkelaar HubSpot presenteert het State Of Inbound Rapport waarin men de ontwikkelingen op het gebied van deze marketingmethode belicht. Dit slotstuk van een vijfdelige reeks gaat dieper in op dat rapport. De finale verhaalt over de wereldwijde implementatie van deze moderne marketingwijze

 

Ruim 3.957 mensen uit 150 landen namen deel aan de zevende editie van de jaarlijks verschijnende rapportage. Het vijf hoofdstukken tellende State of Inbound Rapport bestaat uit de uitkomsten van interviews en deskresearch. 

inbound marketing state of inbound


Het eerste deel ging over groei, het tweede deel behandelde trends, de derde episode ging over slimme werkwijzes en de vierde versie leerde je hoe je deze methodiek implementeert

"Klanten willen gehoord en niet gestoord worden"

 

Dit deel behandelt de implementatie van inbound marketing in verschillende landen. Zoals gezegd deden deelnemers uit 150 landen mee aan het onderzoek. Er is een indeling van vijf regio’s gemaakt. Het gaat om:

  • ANZ - Australië en Nieuw-Zeeland,

  • APAC - Asia Pacific (excl. Australië en Nieuw-Zeeland),

  • EMEA - Europa, het Midden-Oosten en Afrika,

  • LATAM - Latijns Amerika &

  • NA - Noord-Amerika.


De bedoeling van het onderzoek is om naar de verschillen tussen de werkwijzes van deze regio’s te kijken. Ondanks alle cultuur- en klimaatverschillen is er iets dat de vijf regio’s verbindt: inbound marketing. Het rapport brengt deze zaken aan het licht:


  • Inbound marketing werkt wereldwijd goed.

  • APAC maakt zich druk of hun content op internationaal niveau mee kan, terwijl LATAM het erg druk heeft met hun zoektocht naar de juiste software.

  • NA houdt de Return Of Investment (ROI) het trouwst in de gaten, heeft daardoor de beste ROI en analyseert continu.

  • Internationale marketing en sales organisaties blijven achter als het om het samenstellen van een Service Level Agreement (SLA) gaat.

"Meer dan de helft van de respondenten uit Latijns Amerika weet niet wat hun ROI is"


Het rapport wijst uit dat slechts een derde deel van de ondervraagden outbound marketing gebruikt. Ontvangersgericht werken verdrijft zendergerichte communicatie.

Overal op aarde omarmt men inbound, maar dat betekent niet dat men dezelfde werkwijze gebruikt. De regio’s benaderen marketing uitdagingen op verschillende manieren. In vergelijking met andere regio’s zijn NA en ANZ minder bezig met trainingen. Zij richtten zich vooral op het terugverdienen van de ROI.

 

inbound marketing state of inbound

Het analyseren van de ROI is niet in elke regio prioriteit.


In vergelijking met anderen besteedt APAC 17 procent meer tijd aan het aanpassen van content voor een internationaal publiek. Andere regio’s zijn daar veel minder druk mee. Latijns-Amerika is dan weer erg druk met het zoeken van de juiste technologieën en software. Daar zijn andere regio’s dan weer niet zo mee bezig.

Noord-Amerika staat op kop op het gebied van ROI tracking. Zij monitoren en analyseren continu al hun resultaten. Daardoor slagen ze erin om jaarlijks een hoger budget te krijgen. Terwijl ruim de helft van de Noord-Amerikaanse ondervraagden een hoger ROI kreeg, wist meer dan de helft van de respondenten uit Latijns-Amerika niet eens wat hun ROI was.

 

"Slechts tussen de 30 en 40 procent van de ondervraagden stelde een Service Level Agreement op"

 

De enige regio waarin meer dan de helft van de respondenten aangaf hun marketing methodes meer dan driemaal per week te controleren, was Noord-Amerika. De andere regio’s lopen achter op dit gebied.

Eerder onderzoek van HubSpot toonde aan dat een Service Level Agreement (SLA) tot hogere budgetten en een groter ROI leidt. Een SLA is een overeenkomst tussen sales & marketing. In deze afsprakenlijst staat zwart op wit wat beide partijen gezamenlijk bespraken. De praktijk wijst uit dat slechts tussen de 30 en 40 procent van de ondervraagden in elke regio aangaf zo’n afsprakenlijst te hebben. Er valt nog genoeg winst te behalen op dit vlak.  

Tot zover het State of Inbound Rapport. Meer weten over Inbound Marketing?  Download dan de whitepaper:

Download whitepaper: Beter zaken doen met inbound marketing

shares

Gerelateerd

The Digital Future of B2B Hét event over de digitale toekomst van B2B marketing & sales.  28 juni 2016, High Tech Campus Eindhoven  Meer info & aanmelden Beperkt aantal plaatsen