State of Inbound Rapport III: Best-in-Class Marketing Practices

2 min shares

De cijferlijst van HubSpot

Het aantal bedrijven dat de kracht van Inbound Marketing (h)erkent, stijgt. Je bereikt meer door ontvangersgericht - in plaats van zendergericht - te werken. Jaarlijks presenteert software-ontwikkelaar HubSpot het State of Inbound Rapport. Onlangs verscheen de zevende editie van deze rapportage. Dit blog gaat dieper in op de best scorende marketingtechnieken.

Ruim 3.957 mensen uit 150 landen namen deel aan het onderzoek. Het rapport bevat de uitkomsten van interviews en deskresearch. Het lijvige rapport is in vijf delen ingedeeld. Het eerste deel ging over groei, het tweede deel behandelde trends en deze episode gaat over slimme werkwijzes.

Dat marketeers hun Return Of Investment (ROI) willen bewijzen, meer leads hopen te scoren en een hoger budget willen, is duidelijk. Maar hoe doe je dat? Om vooruit te komen, hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden. Door naar de beste jongetjes van de klas te kijken en hen na te doen, scoor je punten.

 

Inbound Marketing HubSpot

Leer van het beste jongetje van de klas.

Van de bedrijven die het het beste deden, zijn deze lessen te leren:

  • Ontvangergerichte marketing scoorde een betere ROI in vergelijking met Outbound Marketing. De bedrijfsgrootte of het marketingbudget deden niet ter zake.

  • Marktleiders besloten om geen enkele advertentiecampagne op te zetten en noemden Outbound Marketing 'overschat'.

  • De marketeers die het beste scoorden, hielden hun ROI bij. Zo bewezen ze dat ze jaarlijks groeiden en dat ze elke cent van het budget waard zijn. Daardoor verhoogde men jaarlijks hun budget.

  • Succesvolle implementatie van Inbound Marketing is de op één na grootste factor voor budgetverhoging.

  • Zowel personeel als gastauteurs ontfermen zich over blogs.

  • De beste marketeers checken hun marketing analytics meer dan drie keer per week.


Bedrijven die minder dan vijf miljoen dollar aan marketing uitgeven, geven de voorkeur aan vernieuwende marketing. Als je organisatie onder de 100.000 dollar spendeert aan marketing is het vier keer meer aannemelijk dat je deze vorm van marketing gebruikt.

Elk ondervraagd bedrijf - ongeacht het beschikbare marketingbudget - scoorde een hoger ROI als het met ontvangergerichte marketing werkte. Dat was drie keer zo hoog als met Outbound Marketing het geval was. Ongeveer 57 procent van de ondervraagden waarvan het ROI gestegen was, noemden adverteren de meest overschatte marketingtactiek.

Inbound Marketing HubSpot

I want you to stop advertising!


De bedrijven die het beste scoorden en hogere marketingbudgetten kregen, flikten dat door hun prestaties continu te onderzoeken en analyseren. Ze lieten hun stijging zien en onderbouwden waarom ze het geld waard waren. De kans op een hoger budget was volgens respondenten 20 procent hoger als de ROI gemeten werd en aantoonbaar hoger was dan het jaar ervoor.

De kans op een gereduceerd budget was negen keer hoger als men er niet in slaagde een goede ROI te tonen. De voornaamste reden om een hoger budget te krijgen, was aantoonbaar maken dat je ROI van 2015 hoger was dan dat van 2014. Sommige ondervraagden die er met Inbound Marketing niet in slaagden hun ROI terug te verdienen, kregen alsnog meer budget. Dat betekent dat bedrijven inzien dat deze nieuwe vorm van marketing tijd kost om te implementeren. Een trage start betekent niet dat je deze methode al moet afschrijven. Integendeel! Het kan zomaar zijn dat er juist meer geld nodig is om te slagen.

 

Inbound Marketing HubSpot

Scherpe content levert succes op!

De meest succesvolle marketingbedrijven scoorden met scherpe content. Behalve medewerkers blogden ook freelance redacteuren voor de concerns in kwestie. Dankzij veel content vielen deze bedrijven op en wisten zij zich te onderscheiden van de concurrentie.

De best scorende marketeers checken hun marketing analytics meer dan drie keer per week. Ongeveer 20 procent van de hoogst genoteerde ondervraagden vergeleken hun data meer dan drie maal per week. Ze waren altijd op de hoogte van hun prestaties en speelden daar altijd op in. 

Tot zover dit deel. De volgende editie gaat over het opzetten en implementeren van Inbound Marketing in jouw bedrijf. 

shares

Gerelateerd

Leer hoe succesvolle marketeers trends en ontwikkelingen omzetten in  succes voor hun business  Download het uitgebreide 'State of Inbound Marketing' rapport  Download rapport