Nieuwe content marketeer aan boord

2 min shares

Wouter ademt inbound marketing

Mag ik mijzelf even voorstellen? Ik ben Wouter Dieleman uit Eindhoven. Sinds 9 mei ben ik content marketeer bij Webs. Een content marketeer is een tekstschrijver die online marketing kennis heeft. Zo moet je schrijfwerk niet alleen lekker leesbaar zijn, maar ook geschikt zijn voor zoekmachines. En die combinatie vind ik gaaf!


De functietitel content marketeer zie je waarschijnlijk steeds vaker. Er is een reden dat deze in populariteit toeneemt: organisaties beginnen te begrijpen dat waardevolle content werkt. 

content-is-king-1132259_960_720.jpg

Scoor met waardevolle content.


Content is de hoeksteen van inbound marketing; een marketing-methodiek waar ik fan van ben. Dat komt omdat het als een magneet voor je doelgroep werkt. De insteek is dat je van meerwaarde bent voor (potentiële) klanten. Schreeuwerige marketing-uitingen werken namelijk niet meer: de klant bepaalt. En daarom kun je maar beter zo waardevol mogelijk zijn.

Als content marketeer doe je dat: je helpt je doelgroep in haar zoektocht naar informatie. Concreter: je geeft antwoord op hun meest gestelde vragen door middel van blogs en andere content. Zo zorg je ervoor dat je (bedrijf of klant) online gevonden wordt.

 

contentmagneet.jpg

Content werkt als klantmagneet.


Minstens zo belangrijk: je positioneert jezelf — op een authentieke manier — als een autoriteit in je niche. Ik ben altijd gek op tekst geweest. De mogelijkheid om deze passie in te zetten voor een manier van vermarkten waar ik volledig achter sta is prachtig. Als je dan ook nog met organisaties mag werken die Eindhoven (waar ik geboren ben) op de kaart zetten, dan is het plaatje compleet.

Ik kan mezelf niet bepaald een techneut noemen, maar vind techniek wel geweldig. Ik vond het altijd prachtig om mijn vader elektronische hebbedingetjes te zien bouwen (en ontleden). Nog steeds eigenlijk. Deze nieuwsgierigheid gaat goed van pas komen. Als je voor bedrijven uit de maakindustrie schrijft, zul je in de interview-modus moeten zitten. En behoorlijk ook: technische materie klop je niet zomaar even in een blogje. Het is een uitdaging om dergelijke input uit een organisatie te halen. Maar dat maakt het juist zo mooi!

 

marketing-3.jpg

Marketing is een divers vakgebied.


Wat ook prettig is: ik kan afwisselen. Naast kwalitatieve content voor onze klanten zal ik ook verantwoordelijk zijn voor communicatie-uitingen van Webs zelf. Dat houdt in dat teksten ga schrijven voor onze website en blog, en voor andere marketing-activiteiten zoals de #DFB2B.

Ik verheug me enorm op de Digital Future of B2B en hoop je daar te ontmoeten. Zie ik je daar op 28 juni? Lijkt me leuk! 

Event: The Digital Future of B2B - Meer info en tickets

 

shares

Gerelateerd