Naar de andere kant van de Inbound Marketing-tafel

2 min shares

Zo ben je een paar maanden geleden nog klant van Webs en dan ben je er ineens zelf aan de slag. Hoe raar kan het lopen? Als dat geen duidelijk signaal is dat je enthousiast wordt van samenwerken met Webs-collega’s weet ik het ook niet meer! Laat ik me even voorstellen: Ralf van Thuijl, nieuwe collega in het team consultants bij Webs!

Mijn introductie met Inbound Marketing

Maar eerst even terug, want zo begon mijn transformatie een paar jaar geleden: Net als steeds meer marketeers in de B2B zocht ik in mijn vorige functie als Marketing Manager naar houvast om de rol, waarde en het resultaat van marketing in de organisatie op de kaart te zetten. En natuurlijk denk je daarbij ook wel aan je persoonlijke ambities. Daarnaast zijn tijden veranderd en zo verandert ook zo langzamerhand de verwachting van marketing binnen B2B-organisaties. Er moest dus ook iets gebeuren! Daar kwamen Webs en de Inbound Marketing-methodiek op het goede moment voorbij. Alle puzzelstukjes die ik al jaren in mijn hoofd had zitten vielen ineens in elkaar!

Transformatie van marketing

Fast forward naar een paar jaar verder en ik kan terugkijken op het succesvol transformeren van een marketingcommunicatieafdeling naar een onderdeel van een groeiteam samen met sales, dat samen werkt aan het behalen van organisatiedoelstellingen en waarbij het marketingbudget meetbaar nieuwe klanten oplevert. Ik kan nu met zekerheid zeggen; Inbound Marketing is geen overtuiging maar gewoon een wetenschap. Het is een kwestie van doen, meten en weten!

De volgende stap: Inbound Consultant

Ik ben er van overtuigd dat marketeers met de juiste mentaliteit ook deze successen kunnen bereiken, maar dat ook daar de puzzelstukjes nog niet altijd op hun plek vallen. Daar ga ik hen bij helpen, maar ook hun sales-collega’s en commercieel eindverantwoordelijken als het gaat om hun uitdagingen, in mijn rol als Inbound Consultant.

Nog iets over mijzelf

Gelukkig kan ik niet alleen over Inbound Marketing praten maar blijf ik in mijn vrije tijd ook graag creatief bezig met (portret)fotografie, muziek schrijven en optreden. Ik ben ook nieuwsgierig aangelegd en zie dan ook graag wat van de wereld en hoe technologie werkt. Geen vervelende interesse als je werkt voor klanten in de maakindustrie!

Inmiddels ben ik alweer 4 weken geleden in het warme bad van Webs ontvangen en begin ik me steeds beter thuis te voelen in mijn nieuwe job. Ik kijk alvast uit naar een mooie, langdurige samenwerking met alle bedrijven die de transformatie van hun commerciële proces samen met Webs willen gaan doormaken!

Wil je geïnspireerd raken hoe je als marketing en sales professional van een industriële organisatie de next step zet? Dan is de whitepaper 'Digitale marketing voor de maakindustrie' iets voor jou:

Maakbedrijven Nederland

shares

Gerelateerd