Mijn klusjesmannen bleken ijzersterke inbound marketeers te zijn

2 min shares

Als marketing coördinator bij een IT dienstverlener heb ik eerder een plan gemaakt om de traditionele B2B marketing effectiever, geloofwaardiger en relevanter te maken. Je doelgroep niet meer storen, maar boeien met relevante informatie. Het geloof in Inbound Marketing groeide, en nu is het tijd om aan bureauzijde nog meer B2B teams te helpen.

Mijn naam is Thijs van Rosmalen, 29 jaar en ik woon met veel plezier samen met mijn vriendin Maaike in Den Bosch. Zonder muziek vind ik situaties al snel saai en hockey is mijn sport. Als speler maar ook als trainer/coach ben ik regelmatig op het veld te vinden. De afgelopen tijd ben ik druk geweest met het verbouwen van mijn eerste huis. Ze zeggen altijd: na je eerste verbouwing weet je pas echt hoe het moet. Ergens klopt dat. Maar gelukkig blijken klusjesmannen ijzersterke inbound marketeers te zijn!

Nadat Maaike en ik hadden bedacht hoe we ons huis wilde gaan aanpakken startte onze grote zoektocht naar kennis, hulp en expertise. In-no-time leerde ik over Construction All Risk verzekeringen, hypotheken en steun- en draagmuren. Dit lukt niet zonder hulp van vrienden, familie en vaklui.

Inmiddels is ons project zo goed als af. Een mooi traject waar vriendschappen zijn onderstreept, maar waar ik ook een batterij vaklieden heb leren kennen die mijzelf en mijn woonwensen altijd centraal hebben gezet. Ze waren altijd bereikbaar voor vragen. Zonder probleem gingen ze voor de ‘extra mile’, zonder dat elke keer de teller ging lopen. Ieder expert binnen zijn vakgebied, maar samen hebben ze onwijs hard gewerkt als een hybride team om mij verder te helpen.

Fotos_Thijs.jpg

Ik zou ze zo aan iedereen aanbevelen. Denk je dat zij ooit gehoord hebben van ‘lifecycle marketing’? En hoeveel zullen zij jaarlijks reserveren voor marketing? Een mobiele telefoon met whatsapp, een website met contactformulier en een bestelbus met stickers. Hoe effectief kan het zijn. Natuurlijk is dat heel overzichtelijk voor de zzp’er in de bouw of de aannemer met enkele werknemers in dienst. Maar er zijn wel principes te herkennen waaraan jij je B2B marketing eens aan zou kunnen spiegelen:

  • Versta je vak en sta achter je product of dienst
  • Ken je doelgroep en weet hoe je ze kan helpen
  • Durf kennis te delen om samen verder te komen
  • Ben authentiek en creëer vertrouwen

Nu is daar Webs en daar ben ben ik heel blij mee. Mijn nieuwe uitdaging bij Webs begon ook meteen geniaal, met een training bij Hubspot in Dublin. Met verschillende vertegenwoordigers van verschillende Europese B2B marketingbureau’s spraken we drie dagen over de kansen die er (online) liggen voor B2B bedrijven en hoe wij daarbij kunnen helpen. Ik kijk er dan ook naar uit om de komende tijd heel veel B2B marketeers te spreken om samen stappen te zetten richting effectief en interessant contact met (toekomstige) klanten.

Samen gaan we jouw doelgroep vinden, boeien en binden. Wil je weten hoe we dit kunnen doen met Inbound Marketing? Download dan de whitepaper: Beter zaken doen met Inbound Marketing.

Download whitepaper: Beter zaken doen met inbound marketing

Wil je direct contact met me opnemen? Dat kan via:

thijs@webs.nl
linkedin
06 11 85 53 55

shares

Gerelateerd