Mijn eerste 105 dagen als Consultant bij Webs

2 min shares

Vandaag is het dag 105. Honderd-en-vijf. Heb jij wel eens honderdvijf dagen op een paar heel mooie pumps gewandeld? Zo’n paar dat je het liefst helemaal niet meer uitdoet, zo mooi zijn ze. Maar eigenlijk moet je ze nog even inlopen en terwijl je dat doet, vraag je je af of ze ooit lekker zullen gaan zitten. Feeling comfortable with uncomfortableness, noemen ze dat bij Webs. Lekker dan. Inmiddels is die cruciale eerste-100-dagen-grens voorbij en kan ik zeggen dat dit Inbound bureau me past als een stel heerlijke sloffen. Van klantzijde naar bureauzijde: vijf eye-openers.

 

1. Durf in het diepe te duiken

Je ‘marketingkunstje’ ken je en kun je - ook voor verschillende organisaties of merken. Maar jezelf onderdompelen in de wereld van Inbound Marketing en Sales? Of jezelf verliezen in de mogelijkheden van HubSpot Sales en Marketing Software? Dat kun je maar op één plek. Bij Webs. Op je eigen tempo en ook op eigen initiatief (inwerken, wat is dat?) maar wel met de nodige zetjes zo nu en dan (“Ohja, doe jij morgen die workshop?”). Een leercurve waar je u tegen zegt: mijn marketingkennis komt iedere dag van pas, maar vooral die nieuwe verdieping geeft ontzettend veel energie. Binnen de organisatie is alle ruimte voor reflectie en coaching: je wordt uitgedaagd om telkens dat stapje verder te zetten en nee, het is niet erg als je een keertje misstapt. 

Afbeelding Mirjam

2. Inbound to the bone

Content, development, design en een paar bevlogen consultants. Niet onder één, maar onder twee daken en met een gemeenschappelijke missie: Inbound Marketing en Sales. Van Funnels naar Flywheel, van traffic naar conversie, van leads naar klanten. Je wilt niet weten hoe deze Inbound buzz bij ons op kantoor rond zoemt. Vakidioten of niet: mijn nieuwe collega’s zijn gelukkig ook gewoon heel gezellig. En dat mocht ik in mijn tweede week al ervaren tijdens het jaarlijkse weekend Spanje met z’n allen.

 

3. Outside-in is niet alleen maar lekkere sushi…

… maar ook een valkuil voor iedere marketeer. Hoe goed je je best doet om vanuit je eigen klant te redeneren, toch heb je snel de neiging om over te gaan op producten en oplossingen van jouw specifieke merk. En dat is precies wat het proces van Webs zo mooi maakt: jij focust je op de inhoud en op je merk, terwijl we bij Webs in staat zijn ‘hoog over’ naar jouw business te kijken en de gaps te duiden. Op basis van vier strategische sessies formuleren we ons Growth Plan, een online route die structureel en meetbaar bij gaat dragen aan de commerciële resultaten van je organisatie. Als Managing Consultant stippel ik niet alleen deze inbound strategie uit, maar ben ik ook het directe aanspreekpunt voor mijn klanten (B2B, IT&Software, zakelijke dienstverlening), bewaak ik de voortgang van het project en ben ik de schakel tussen opdrachtgever en het hybride team dat zich in Eindhoven en Amsterdam bevindt.

 

Ook als Managing Consultant aan de slag bij Webs? Bekijk dan hier onze vacature.

 

4. Outbound is niet fout (maar Inbound is meetbaar)

Eerlijk is eerlijk: ik kom uit “outbound organisaties”. Joh, wat had ik toen graag geweten wat ik nu weet. Maar of we het al Inbound noemden of niet: de gedachtegang was er. Marketing en sales zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden? Check. Customer centric? Check. Marketing moet meetbaar bijdragen aan de groeistrategie van de organisatie? Check. En doe je Inbound, dan wil dat niet zeggen dat Outbound uit je woordenboek geschrapt moet worden. Want die ene belangrijke beurs kun je gewoon blijven doen. Al ga je er waarschijnlijk wel op een andere manier naar kijken: hóé veel budget voor hoeveel leads… uh, welke leads? 

 

5. Brood is zó 2018

En dus eet je salade tijdens de lunch. Of loop je gezellig met z’n allen even de stad in voor een lekkere bun of pokébowl. Maar boterhammen, dat kan niet. Ik vind trouwens van wel, dus ik ga gewoon lekker verder met het smeren van mijn bammetjes. Ben jij een medestander? Goed nieuws: Webs groeit maar door en dus zijn we op zoek naar collega's, waaronder één in de functie van Managing Consultant. Lijkt mijn baan jou net zo leuk en denk je deze op je sloffen te aan te kunnen? Snel solliciteren!

 

Vacature Managing Consultant 

 
 
Meer over mij? Mijn naam is Mirjam Puijker en ik ben sinds augustus ’18 aan de slag als Managing Consultant bij Webs. Samen met Jeroen, Pim (4) en Jette (3) en onze drie kippen woon ik in het Gelderse dorpje Horssen. Als Inbound Marketing & Sales Consultant help ik organisaties om de commerciële slag te maken in het digitale tijdperk. Ervaring in het positioneren en versterken van A-merken heb ik als Manager Marketing Communicatie opgedaan voor internationale en Nederlandse B2B bedrijven - zo maakte ik ook kennis met Webs.

 

shares

Gerelateerd