Mijn bloedstollende achtbaanrit als Inbound Marketeer bij Webs

4 min shares

3… 2… Poef! En we zijn gewoon al weg voordat ik “1” kan denken. Met een gigantische snelheid schiet ik door de geluidsbarrière op weg naar de hemel. De hemel? Ik weet anders zeker dat ik nog leef, want ik voel mijn hartslag in mijn keel. Pas boven durf ik mijn ogen te openen. Het uitzicht vanaf hier over Disneyland is prachtig! Bij dat tentje daar kunnen we dadelijk een ijsje haaaa… En we vliegen alweer met een rotgang naar beneden. Er is nu geen weg meer terug.

Ready for takeoff!

Dat gevoel dat je op iets aan het wachten bent, maar je weet niet precies wat, of wanneer het precies gaat gebeuren. Het lijkt op het wachten in de rij van een nieuwe achtbaan: een rustig gevoel bouwt op naar pure onrust. Ben je bijna bij de karretjes: hélemaal uitgelaten.

Die spanning voor het onverwachte is nu precies de aanloop naar mijn eerste dag bij Webs. De gesprekken vooraf hebben me enthousiast gemaakt naar mijn baan als Inbound Marketeer, team Inbound Marketing en familie Webs. De Inbound-filosofie en marketing automation tool HubSpot zien me al in de wachtrij staan. Nu is het eindelijk zover. Webs, kom maar op!

De zenuwslopende rit naar de top

Het aftellen van een lancerende achtbaan kondigt een bloedstollende rit aan. Want met een intensief inwerktraject als dat bij Webs kun je niet rustig achterover leunen. Ik heb me moeten onderdompelen in de methodiek van de Inbound-filosofie en ik heb Dora the Explorer gespeeld in de wondere wereld van HubSpot.

Bij Webs ben je als MOL (marketeer op locatie) niet blind en onzichtbaar, maar leer je je kennis bij klanten meteen toe te passen en sta je met lef ter plekke op te treden als projectmanager. Als jij ook gelooft dat je nog niet uitgeleerd bent na een studie in de richting van Communicatie, Marketing of Commerciële Economie, dan ben je op je plek bij de #1 HubSpot partner van Nederland. Kennis wordt hier gegeten als tussendoortje.

Ook Inbound Marketeer worden bij Webs? Bekijk de vacature!

Doe je gordel maar om

Elke dag doe ik dingen voor een eerste keer, en dus stap ik elke dag uit mijn comfortzone. Een groeiende groep van schitterende, kostbare en visionaire collega’s (die wij ‘diamanten’ noemen) heeft mij geholpen om zelf aan het stuur te zitten van deze achtbaan. “Diamonds are a girl’s best friend.” Helemaal waar! Want je staat er als nieuwe collega niet alleen voor.

Als beginnend Inbound Marketeer pak je elk project op met je buddy-Marketeer, en werk je samen met Sales, Consultants, Developers en Designers. Want dat is waar Webs, Inbound en HubSpot voor staan: met z’n allen één doel. Zo zit je samen voorin het karretje om als team de achtbaan aan te gaan.

Celebrating two new Inbound Marketeers_v2

Angst en euforie

Het ene moment denk ik: “Waar ben ik eigenlijk allemaal mee bezig?” en het andere moment vieren we dat ik voor het eerst eigenhandig een target paid campagne heb ingericht. Net als een achtbaan, gaan de werkzaamheden van een Inbound Marketeer van boven naar beneden en in een looping over de kop.

Je bent niet alleen bezig om pakkende content te creëren, je implementeert deze ook met je technische kennis in HubSpot en verbetert de resultaten die jouw content teweegbrengen. Operationeel, tactisch en strategisch (denk)werk wisselen elkaar in een noodvaart af. Je moet er van houden. Een vlakke lijn betekent geen hartslag meer, dus doe mij maar een rollercoaster!

Mag ik nog een keer?

Als je dan eindelijk na anderhalve minuut - en met 30 verschillende emoties - weer tot stilstand bent gekomen, heb je even tijd voor een momentje van reflectie. Met een wijntje op de bank kijk ik terug op een boeiend begin van mijn werk bij Webs.

Had ik het anders gewild? Zeker niet. Ik leer hier meer in een dag, dan op elke andere plek in een maand. Webs biedt ruimte voor eigen initiatief en er is aandacht voor persoonlijke groei. Want werken kun je overal, groeien doe je bij Webs. En verdomd snel ook. 


Ook Inbound Marketeer bij Webs worden? Bekijk de vacature!


Webs Spanje_v2

 

shares

Gerelateerd