Inbound Marketing: Via de goot naar de sterren!

2 min shares

2016 al geclaimd!

Aangenaam en de beste wensen nog! Mijn naam is Frank van de Ven en ik ben Inbound Journalist-in-spe van “Wij van Webs”.

Mijn doel is om je de komende jaren te bestoken met verrassende blogs, inspirerende teksten en prikkelende artikelen. Ambitieus, maar dat ben ik ook. Hoewel ik in 2008 ben afgestudeerd als journalist in de richting tijdschrift, wil ik mijn horizon verbreden. Stilstand is achteruitgang. Na een carrière in de rock & riool business (ik heb voor een muziektijdschrift en een vakblad over de rioleringssector geschreven) werd het tijd voor iets nieuws. Dat is Inbound Marketing geworden.

Alweer 37 jaar geleden werd ik in Eindhoven geboren. Hoewel ik ben opgegroeid in een kerkdorpje, bleef de grote stad aan me trekken. Ondertussen woon ik weer bijna tien jaar in Eindhoven. Even tussendoor… Kun je een jaar claimen? Zo ja, bij dezen! 2016 wordt mijn jaar! Naast een uitdagende en keileuke (het is tenslotte Brabant) baan heb ik nog meer moois in het verschiet, want later dit jaar ga ik met mijn grote liefde trouwen. Verder draait de nieuwe ‘Star Wars’ nog steeds in de bios en treden mijn jeugdhelden van Therapy? in de buurt op. Gaat lekker dus!

Star-Wars-Content

Het schrijven van creatieve teksten en laagdrempelige verhalen is mijn passie. Een goed artikel moet in mijn ogen voor (bijna) iedereen begrijpelijk en leesbaar zijn. Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan en me te verdiepen in de wereld van Inbound Marketing en HubSpot. Naast films en muziek is schrijven mijn uitlaatklep. Als journalist heb ik een onderzoekende en kritische houding. Dat komt goed van pas in deze branche, want marketing is een onderwerp waarmee je de diepte in kunt.

De journalistiek verandert. Mijn nieuwe collega Kelly schreef er al eerder over. Tijdschriften worden minder gelezen. Kranten hebben het ook zwaar, want veel nieuws is een dag ervoor al online te checken. Veel dagbladen moeten het van regionale journalistiek hebben. Vaak kritiekloos en bedoeld om de lokale sportclub of buurtvereniging in het zonnetje te zetten. Wat mij betreft is de toekomst van journalistiek online. Wat ik grappig vind, is dat kranten en tijdschriften steeds vaker commerciëler worden en veelvuldig advertorials plaatsen, terwijl Inbound Marketing juist informatief is. Er zijn uiteraard commerciële belangen, maar die worden minder opvallend gepresenteerd. Tenminste in vergelijking met advertorials in de 'serieuze journalistiek'. Het kan verkeren!

"Wat mij betreft is de toekomst van journalistiek online"

 

Kom naar de exclusieve kennissessie: Digitale marketing in de maakindustrie

 

shares

Gerelateerd

Laat marketing weer bijdragen  aan de groei van je business  Download de whitepaper Beter zaken doen in het digitale tijdperk  Download whitepaper