HubSpot Enterprise: serieuze oplossing voor multinationals

2 min shares

HubSpot betreedt nieuwe markten met robuuste software voor sales, service, marketing

HubSpot is sinds haar oprichting in 2006 groot geworden als marketing (automation) tool voor het MKB, maar schudt dit imago langzaam maar zeker van zich af. Het software-platform is uitgegroeid tot een speler van formaat: anno 2018 is HubSpot een all-in-one oplossing voor marketing, sales en services – met een CRM dat centraal staat als verbindende schakel. Met de meest recente lanceringen rondom de Enterprise licentie wordt de software pas echt interessant voor multinationals die een serieuze en globaal uit te rollen oplossing zoeken voor customer centricity in het digitale tijdperk.

Dit jaar werd op INBOUND, HubSpot's jaarlijkse conferentie in Boston de "flywheel" geïntroduceerd. 
Een model dat stelt dat marketing, sales en services samen moeten werken en elkaar moeten voeden om de organisatie van de klant, en daarmee de eigen organisatie, te laten groeien.


Funnel-vs-flywheel

 

HubSpot Enterprise: producten voor marketing, sales en service

HubSpot maakt natuurlijk ook de concrete doorvertaling naar haar software, met het CRM als de centrale plek waar informatie rondom contacten, leads en deals geborgd wordt.

Onderstaand overzicht laat duidelijk zien dat er met name op de Enterprise-as zeer interessante producten zijn geïntroduceerd voor sales en services. De marketing hub, die voor Enterprise al beschikbaar was, is tevens uitgebreid.

De software is afzonderlijk in te zetten (er zijn vele koppelingen en integraties mogelijk) of als bundel onder de noemer 'Enterprise growth suite'.

INBOUND Announcements


Marketing hub, Enterprise: legt de kracht bij marketingteams en neemt complexiteit weg

Voorheen verschilden HubSpot Professional en Enterprise niet enorm veel van elkaar. Nu zijn er verschillende features in HubSpot gelanceerd die de Enterprise versie voor marketeers echt interessant maken, waaronder meer robuuste mogelijkheden voor automation, rapportage en personalisatie.

De tools binnen Enterprise zijn erop gestoeld dat marketing teams meer controle en flexibiliteit hebben, zonder te verdrinken in het vaak complexe landschap van verschillende business units / brands / producten / teams /  processen / talen / et cetera, die de multinational waar ze werken, rijk is. Het verlenen van toegang tot, of juist afschermen van bepaalde onderdelen van de tool maakt HubSpot voor de teams die er in werken vele malen overzichtelijker.

Onderstaand schema geeft een overzicht van belangrijke features in de Enterprise tier van de HubSpot marketing hub:

Schermafbeelding 2018-10-04 om 12.01.16


Sales hub, Enterprise: serieuze concurrent voor Salesforce

Met de lancering van een heuse Enterprise tier voor Sales professionals laat HubSpot aan de wereld zien dat ze serieus gaan concurreren met Salesforce. Commercieel eindverantwoordelijken en sales managers kunnen hier hun hart ophalen met tools die de productie en efficiëntie van hun teams ten goede komen.

De software snapt onder andere dat bij grote organisaties de ene pijplijn de andere niet is. Er zijn significante verschillen tussen teams aan te wijzen doordat ze andere producten verkopen en werken in andere industrieën en landen. HubSpot biedt de mogelijkheid tot het inrichten van verschillende pijplijnen die aansluit bij geavanceerde pijplijnen en complexe sales strategieën.

Daarnaast is de Enterprise tier van sales hub gestoeld op het zo effectief mogelijk managen en doorlopen van alle stappen die bij een deal komen kijken: van offerte tot deal tot betalingen. Met sales playbooks kunnen managers hun team snel van uitstekende munitie voorzien, met adviezen, documenten en andere cruciale content aan de vingertoppen.

Een aantal belangrijke features:

Schermafbeelding 2018-10-04 om 12.02.57

Service hub, Enterprise: structureel werken aan goede klantbeleving

De service tools zijn nu ook gelanceerd voor grotere bedrijven en maakt het mogelijk om structureel zaken in te richten om klantretentie te verhogen en churn te verlagen, ook wanneer je met meerdere teams in dezelfde portal werkt. 'Goals' is ook een interessante feature waarbij service managers kunnen meten of bepaalde doelen behaald worden, zoals bijvoorbeeld het reduceren van de responstijd op tickets. Zo kun je actief monitoren of SLA's nageleefd worden.

Belangrijke features:

Schermafbeelding 2018-10-04 om 12.03.53


HubSpot is niet langer een walhalla voor marketeers, maar een compleet platform voor ook sales en service

De Enterprise tier van HubSpot is met deze veranderingen echt interessant voor het gehele commerciële team, van marketing tot sales en services.

Ben jij werkzaam bij een multinational en:

  • Commercieel directeur, sales professional, service manager of marketeer;
  • Gemotiveerd om je interne processen aan te pakken,
  • Benieuwd hoe de Enterprise software van HubSpot je daarbij kan helpen?

Neem dan contact met ons op. Webs kan, als officiële HubSpot Diamond Partner, met je meedenken wat een dergelijke oplossing voor je organisatie kan betekenen.

services

shares

Gerelateerd