Hoe maakbedrijf Northern Engraving 142% meer leads en 6x meer websitebezoekers genereerde

2 min shares

Van een website als elektronische brochure naar een website als leadmachine

Hun organisatie behaalde jarenlang successen met een offline marketingaanpak. Maar op een zeker moment resulteerde deze aanpak niet meer in voldoende 'exposure' van hun bedrijf om te (blijven) groeien. Voor die uitdaging stond maakbedrijf Northern Engraving. Een andere marketingaanpak was voor hen noodzakelijk om groei te realiseren. In dit blog vertel ik hoe ze dat hebben waargemaakt.

Northern Engraving is wereldwijd de grootste fabrikant van metalen en plastic naamplaten en afwerking, vooral in de automotive en appliance industrie. Door hun jarenlange ervaring in de business (meer dan honderd jaar) hadden ze de ervaring en reputatie om te blijven groeien. Met name persoonlijke productpresentaties bij prospects leverde hen veel nieuwe klanten op.

Tot de economische crisis van 2008.

Toen beseften zij dat ze een andere manier nodig hadden om hun klanten te blijven bereiken en te blijven groeien. En zo van marketing een batenpost te maken.

De uitdaging

Tot dat moment was de website van Northern Engraving niet meer dan een elektronische brochure die niet tot nauwelijks nieuwe leads opleverde. En daarmee werden de beoogde doelstellingen niet behaald.

Ze vroegen zich af of er geen eenvoudigere manier was om hun brede range van producten te presenteren aan potentiële klanten dan elke keer persoonlijke presentaties te geven.

Konden ze van hun website geen lead- en klantenmachine maken en toch geld besparen?

Northern_Engraving___Nameplates_and_decorative_trim_in_metal_and_plastic.pngBron: Northern Engraving

De oplossing

Een nieuwe website was één, maar ze realiseerden zich dat er meer nodig was om continu voldoende leads te blijven genereren. Om in het digitale tijdperk — waar klanten online op zoek gaan naar informatie over producten en diensten, óók in B2B — relevant te blijven realiseerden ze zich dat de marketingactiviteiten niet alleen offline, maar ook online georiënteerd moeten zijn.

Ze vonden hun oplossing in Inbound Marketing in combinatie met een nieuwe, geoptimaliseerde website.

De resultaten

Als eerste is het marketing team aan de slag gegaan om de website te optimaliseren en nieuwe pagina’s toe te voegen met content die aansluit bij de vraagstukken die hun klanten hebben. Daarnaast zijn ze ook gaan bloggen over topics die relevant zijn voor hun klanten en antwoorden geven op vragen en uitdagingen en problemen voor de klant oplossen. En dat heeft ertoe geleid dat ze nu zes keer zoveel websitebezoekers hebben als voorheen. De website wordt door slim gebruik van keywords veel meer gevonden.

Meer websitebezoekers is leuk, maar het levert uiteindelijk weinig op als ze geen lead (en klant) worden. Daarom heeft Northern Engraving pagina’s ingericht met relevante product en content offers voor hun doelgroep. Op deze manier genereren ze leads die specifiek interesse in hun producten hebben. Dit heeft ertoe geleid dat ze nu 142% meer leads via de website genereren dan voorheen. En daarbij nieuwe markten aanboren.

Door op deze manier te werk te gaan weet Northern Engraving precies waar een prospect geïnteresseerd in is en kunnen ze gericht ‘nurturen’ om uiteindelijk te zorgen dat ze ook klant worden. Deze doeltreffende aanpak heeft ertoe geleid dat Northern Engraving nu een overweldigend deel van de nieuwe klanten via de website binnenhaalt.


Northern Engraving is zeker niet het enige maakbedrijf dat de business heeft laten groeien door middel van Inbound Marketing. Veco Precision Metal is een ander succesvol voorbeeld. Download de case study en ontdek hoe Inbound Marketing hen heeft geholpen om van 3 naar 30 gekwalificeerde leads per maand te gaan.

 

Maakbedrijven

Bron: HubSpot 

shares

Gerelateerd