Hannover Messe gaat digitaal in 2017

2 min shares

In april 2017 staat Hannover Messe, 's werelds grootste en meest toonaangevende industriële beurs bij veel bedrijven op de kalender. De beurs trekt jaarlijks duizenden bezoekers uit de meest uiteenlopende sectoren, waaronder de maakindustrie, en geeft menig bedrijf dat voet binnen de hallen zet een internationaal allure, rijk netwerk en toegang tot de laatste innovaties en technologieën. De beurs, het paradepaardje van B2B. Het paradepaardje van de maakindustrie.

Meld je aan voor één van de exclusieve kennissessies voor B2B Sales en  Marketing professionals in Eindhoven en leer hoe je beter zaken kunt doen in  het digitale tijdperk [Bekijk agenda]

De offline beurs

Kosten noch moeite worden door B2B bedrijven gespaard om deel uit te maken van het event van het jaar. Het kostenplaatje zou er als volgt uit kunnen zien.

Standruimte: indoor, 25 m², open aan 2 zijden € 8 000,-
Toegang tot de beurs (incl. constructie, basis service, PR) € 7 500,-
Salaris: € 50,- x 5 medewerkers x 8 uur x 3 dagen € 6 000,-
Hotel: € 100,- x 5 medewerkers x 3 nachten € 1 500,-
Vlucht- en reiskosten: € 250 x 5 medewerkers € 1 250,-
Maaltijden: € 50,- x 5 medewerkers x 3 dagen € 750,-


Dat brengt ons op € 25.000 totaal. Het verschepen van materiaal, het drukken van brochures, het ontwerpen van de standruimte, het trainen van je sales team in interactieve 'closing-the-deal-sessies' en alle uren aan voorbereiding zijn niet in de berekening meegenomen.

Een fiks prijskaartje.

Afijn, de beurs is begonnen en de bezoekers druppelen binnen. Je beste verkopers staan voor dag en dauw klaar om bezoekers van over de hele wereld te ontvangen, uitgebreid te woord te staan en rond te leiden. Je mooiste producten staan drie dagen lang geboend en gepolijst in de kijker. Brochures, visitekaartjes en giveaways vliegen als zoete broodjes over de toonbank; een walhalla voor het internationale netwerk. 

Na afloop van de beurs wordt er geproost op een indrukwekkende 50 verworven sales leads die direct opgevolgd kunnen worden. Terug op kantoor worden de verkopers door een tevreden manager opgewacht.

De online beurs

Terwijl je beste verkopers een aantal weken per jaar van kantoor zijn voor alle prestigieuze events dwalen potentiële klanten over het internet; de digitale beurs die 365 dagen per jaar, 24 uur per dag draait en die 3 biljoen bezoekers trekt. Jouw beursstand, lees je website, wordt jaarlijks door grofweg 25.000 oprecht geïnteresseerde mensen bezocht, waaronder prospects die jij op je lijstje hebt staan en de dikke vissen die je nog niet in het vizier hebt.

Je kraampje is echter al jaren niet onder handen genomen. Je hebt een beursstand die geen geld mag kosten, waar je een stagiare op af stuurt, waar oude en nieuwe producten kriskras door elkaar worden tentoongesteld op stoffige planken en waarvan de ROI een groot vraagteken is met een ontevreden manager als gevolg.

Neem nu de bezoekers van deze digitale beurs. Je weet niet wie het zijn, voor welke dikke vis ze werken of hoe en waarom ze bij je gekomen zijn. Bovendien heb je geen idee welke brochures ze uit het rek trekken en of ze de beurs al vaker hebben bezocht. Je 0,5 fte medewerker heeft geen tijd ze te ontvangen of de weg te wijzen, laat staan antwoord te geven op vragen. En geef hem/haar eens ongelijk; hij weet niet eens tegen wie hij het heeft en is bovendien te druk bezig met het bestellen van pennen voor Hannover Messe.

Je toekomstige klant, ook wel de belichaming van de groei van je organisatie, verlaat gefrustreerd en met lege handen je site en klopt de volgende dag aan bij de concurrent.

Het wordt tijd dat veel maakbedrijven inzien dat zij online een beursstand hebben in de vorm van een site en een legio aan sociale kanalen die net zoveel aandacht verdienen als de offline beurs. Leadmachines die het hele jaar draaien en die de bezoeker online laten zien hoe innovatief je producten in werkelijkheid zijn. Het is tijd om daar verandering in te brengen. Maak in 2017 van je digitale beursstand een paradepaardje waar Hannover Messe jaloers op zou zijn.

Meld je aan voor één van de exclusieve kennissessies voor B2B Sales en  Marketing professionals in Eindhoven en leer hoe je beter zaken kunt doen in  het digitale tijdperk [Bekijk agenda]

shares

Gerelateerd

The Digital Future of B2B Hét event over de digitale toekomst van B2B marketing & sales.  28 juni 2016, High Tech Campus Eindhoven  Meer info & aanmelden Beperkt aantal plaatsen