Gevolgen Google update voor B2B marketing

2 min shares

Scoor met optimalisatie mobile devices

Google stelt de gebruiker centraal. Dat wist je al, maar het zoekmachinebedrijf gaat steeds verder in het bedienen van hun klanten. In mei volgt een update waarin mobile devices nog meer centraal staan. Het doel is om de gebruikers die via smart phone en tablet zoekopdrachten uitvoeren beter te helpen. Deze update heeft gevolgen voor B2B marketing bedrijven en hun websites.



Google zet nog meer in op mobiel gebruik. Deze ontwikkeling noemt het bedrijf ‘Mobilegeddon’. B2B bedrijven moeten zich richten op mobile devices. Als jouw website niet geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten, daal je in de rankingsIs jouw webstek wel toegespitst op het gebruik van smart phones en tablets is een hogere online positionering mogelijk. 

 

pexels-photo-12829

Dankzij smart phones is iedereen altijd online.

 

De update is een vervolg op de advertentie-amputatie in februari. Het zoekmachinebedrijf sneed in het aantal toonbare advertenties. Je ziet minder ads, zodat de website er op desktops vrijwel identiek uitziet als op je mobiele telefoon. 

Websites moeten mobile friendly zijn. Mobile friendly software:

  • vermijd software dat niet geschikt is voor mobile devices zoals Flash;

  • gebruikt leesbare tekst waarvoor je niet hoeft in te zoemen;

  • past het formaat van de content aan, zodat je niet hoeft te scrollen om de tekst te lezen;

  • plaatst links ver genoeg uit elkaar, zodat ze eenvoudig aanklikbaar zijn.

Deze lay out hoort bij het nieuwe beleid van Google waarin bedrijven beter scoren in de zoekresultaten als ze hun website optimaliseren voor mobiel gebruik. Deze ontwikkeling trekt Google in mei nog verder door.

Vanwege de opkomst van smart phones wordt zoekmachine optimalisatie voor mobile devices steeds belangrijker. Eind dit jaar bezitten naar verwachting twee miljard mensen zo’n apparaat.

 

iphone-500291_960_720

Ook in de tuin wil men nline shoppen en het nieuws volgen. Pas je website daarop aan.


Website optimalisatie voor mobiel is belangrijker dan ooit. Hoe beter jouw website op de behoeftes van online gebruikers inspeelt, hoe hoger je in de rankings komt (lees: hoe sneller men je online vindt).

Uit onderzoek blijkt dat het meeste online verkeer via smart phones komt. Ook online aankopen. In China was het gebruik van mobiele telefoons in 2015 met 50 procent gestegen. Ruim 60 procent van het online verkeer uit Saudi Arabië komt van mobiele apparaten. 

Wil je weten of jouw webstek gebruiksvriendelijk is voor smart phones, check dan deze tool. Naast die test biedt Google ook een informatiepakket voor web developers aan.  

 Kennissessie Gastsprekers Write a blog

shares

Gerelateerd

Laat marketing weer bijdragen  aan de groei van je business  Download de whitepaper Beter zaken doen in het digitale tijdperk  Download whitepaper