Edwin Vlems: spreker op The Digital Future of B2B

3 min shares

“Als je beseft dat mensen onderbreken met je reclame niet meer werkt, en wil weten wat wél werkt, bezoek dan The Digital Future of B2B!”

Laatst sprak ik met Edwin Vlems. Edwin is marketing manager bij MCB en tevens een veelgevraagd spreker op verschillende universiteiten en congressen. Waarom? Omdat Edwin voorloper is op het gebied van inbound marketing. Hij deelt zijn kennis en expertise graag met anderen. Dit doet hij ook als spreker op The Digital Future of B2B, 30 juni aanstaande op de High Tech Campus in Eindhoven. Ik ontmoette Edwin op ons kantoor.
kennissessie_2_3
Edwin Vlems, marketing manager bij MCB en spreker op The Digital Future of B2B, 30 juni aanstaande


Je gaat 30 juni spreken op The Digital Future of B2B. Weet je al waar je het over gaat hebben? En zo ja... wil je een tipje van de sluier lichten?

“Ik geloof dat ik twee sessies ga geven” zegt Edwin lachend. “De eerste sessie gaat over hoe je kunt leren bloggen. Ook ga ik presenteren over inbound marketing.”


(Wat is inbound marketing?)

Inbound Marketing is de filosofie achter een juiste inzet van social media en content marketing: niet om mensen mee lastig te vallen (‘outbound’) maar als magneet voor nieuwe klanten en omzet. Of zoals Craig Davis het verwoordt: we moeten ophouden met mensen te ONDERBREKEN bij wat ze leuk vinden, en ZIJN wat ze leuk vinden. In de Verenigde Staten is Inbound Marketing een grote hit, ook bedrijven als Coca-Cola hebben het ontdekt.

“Normaal heb ik een standaard verhaal waarvan ik de details aanpas aan de doelgroep of de locatie. Maar nu wil ik het eigenlijk anders doen. Ik wil Eindhovense marketing in mijn presentatie brengen. Ik wil vertellen waarom de regio Eindhoven perfect is voor inbound marketing. De insteek is nu dus anders, want ik geef de locatie van het evenement ook een plaats in mijn presentatie.

Ik besef steeds meer dat we in Eindhoven op een hele bijzondere locatie zitten, ook voor de toekomst. Als je ziet hoe techniek zich ontwikkelt, maar óók hoe marketing zich ontwikkelt. Ik denk dat ze in de Randstad nog te veel aan het zenden (pushen) zijn en in België zijn ze nog te bescheiden. Wij hebben hier eigenlijk precies de juiste balans gevonden.”


Welke vernieuwende inzichten ga je de bezoekers brengen?

“Ik denk een stukje geografisch besef. En ook een inkijkje in wat inbound marketing is, veel mensen weten dit nog niet. Hierbij maak ik de koppeling met Eindhoven, omdat inbound marketing volgens mij goed bij ons Eindhovenaren past.

Ik zag laatst een stukje in de Correspondent. Dat ging over hoe sluw marketing is. Daar zeiden ze: 'Ze maken het in Eindhoven, verschepen het in Rotterdam en in Amsterdam wordt er een campagne bij bedacht.' Dat was vroeger zo, en dat is ook precies de reden dat Philips nu ook in Amsterdam zit. Volgens mij gaan ze daar spijt van krijgen, of ze hebben het al. Als wij in het transparante Eindhoven laten zien hoe we dingen maken – echt authentiek – dan hebben we heel die marketing in Amsterdam niet meer nodig.”


Als bezoekers na jouw sessie de ruimte verlaten, waar gaan ze het dan over hebben bij de koffie-automaat?

“Ik hoop de trots op Eindhoven en omgeving. Daar wil ik op aansturen; dat ze met een trots gevoel de zaal verlaten en zich niet meer ondergeschikt hoeven te voelen aan de Randstad.”


Naar welke spreker, of welke case ben je het meest benieuwd?

“Gertie Arts van Colt International loopt volgens mij al best ver voor op inbound marketing. Ze was mij in ieder geval voor! Daarom ben ik erg geïnteresseerd in haar verhaal.”


Welke quote wil je mensen meegeven om hen ervan te overtuigen dat zij naar jou moeten komen luisteren op The Digital Future of B2B?

“Als je beseft dat mensen onderbreken met je reclame niet meer werkt, en wil weten wat wél werkt, bezoek dan The Digital Future of B2B!”


Over the Digital Future of B2B

Edwin spreekt 30 juni samen met 20+ andere sprekers op The Digital Future of B2B, georganiseerd door Webs, High Tech Campus en Beeckestijn Business School. Enkele succesvolle cases in de digitale wereld van B2B marketing en sales worden met je gedeeld. Een uniek inkijkje in de krachtige praktijkvoorbeelden van onze sprekers die ons leren hoe zij de weg naar online succes hebben afgelegd. Naast succesverhalen leer je hoe jij deze verandering concreet op gang kan brengen.

We sturen je naar huis met vernieuwd inzicht in de beschikbare software, best practices, methodes en adviezen om zelf als bedrijf online succes te behalen. 

Voor alle sprekers, meer info en tickets: http://www.digitalfutureb2b.nl/ 


Maak je eigen buyer persona op b2bpersona.nl

shares

Gerelateerd

Laat marketing weer bijdragen  aan de groei van je business  Download de whitepaper Beter zaken doen in het digitale tijdperk  Download whitepaper