Leergierige Digital Designer stelt zich voor

2 min shares

Hoi! Ik ben Esmee Li. Ongeveer 2,5 jaar geleden ben ik als mediavormgever afgestudeerd en momenteel studeer ik ICT & Media design op Fontys Hogeschool Eindhoven.

Sinds een maand loop ik stage bij Webs als Digital Designer. Voor mij is dit een perfecte stage, aangezien ik mij vooral bezighoud met het ontwerpen en het bouwen van websites. De hele dag ontwerpen maken voor allerlei doeleinden vind ik echt heerlijk, vooral omdat het werk nooit hetzelfde is. Er schiet altijd wel iets anders te binnen, waardoor er heel veel mogelijkheden zijn.

Momenteel doe ik een onderzoek met als doel te komen tot een aantal ontwerpen voor goede websites voor B2B bedrijven, en dan met name in de maakindustrie. Dit type bedrijven maakt vaak technische, maatwerk oplossingen voor klanten in niche markten. Hun klanten hebben heel specifieke uitdagingen, en de oplossing voor hun kennisvragen zoeken zij voor een groot deel op websites van potentiële leveranciers.

Inzicht in de manier waarop een klant naar je website kijkt en naar welke informatie hij of zij op zoek is, is dus erg waardevol. Persoonlijke versta ik onder een 'goede' website een website waar de klant precies die informatie kan vinden waar hij naar op zoek is. Een goede website zet de bezoeker ook aan tot actie. En een goede website maakt precies duidelijk waar de toegevoegde waarde van het bedrijf in kwestie ligt ten aanzien van zijn dienst of oplossing.

Met de designs die ik ga ontwerpen op basis van mijn onderzoek, maak ik de website van klanten van Webs beter. Zo kunnen zij hun klanten online nog beter helpen en kunnen zij met marketing ook meer en betere leads genereren waar sales mee aan de slag kan.

Een goed voorbeeld vind ik de website van Damen Shipyards.


Screen Shot 2017-09-29 at 15.38.57.png

Damen begint met een introductie video. De video kan er al voor zorgen dat mensen geïnteresseerd zijn in wat Damen doet, aangezien het meteen opvalt dat het over schepen gaat. Er staat ook een call-to-action button bij om meer te weten te komen over een product. Damen vertelt op de home pagina wie zij zijn, wat zij doen en wat zij kunnen bieden voor hun klant. 

Op een verdiepende product pagina is duidelijk aangegeven om welk product het gaat met een intro, omschrijving, foto’s van het product, hoe het product wordt geleverd, de service die ze bij het product verlenen, hoe ze innoveren, wat de technische specificaties zijn, meer informatie door brochures die gedownload kunnen worden en gerelateerde producten.

Op de website van Damen weet de klant exact waar hij aan toe is en wat hij van Damen kan verwachten.

Naast mijn stage bij Webs werk ik elke vrijdag, zaterdag en zondag ook nog in de cafetaria van mijn ouders. Hier werk ik als vertegenwoordiger, medewerker, caissière, tolk en grafisch vormgever. Alsof ik het nog niet druk genoeg heb doe ik ook nog vrijwilligerswerk als grafisch vormgever voor verschillende instanties en ben ik studentambassadeur van de projectweek NEXT 2017 geweest.

In de toekomst wil ik mezelf graag verder ontwikkelen op het vlak van design, aangezien design het leukst blijft van alles!


Screen Shot 2017-09-29 at 15.23.59.png

Het is tijd voor een website die gaat bijdragen aan je business

Behaal betere resultaten met Growth-Driven design:

Download whitepaper

 

shares

Gerelateerd