De visuele verleider: optimaliseer je landingspagina

2 min shares

Een goede landingspagina is nooit af. Wanneer de persoon achter de anonieme bezoeker zich aan je kenbaar maakt kun je gerichte acties gaan inrichten om hem verder kennis te laten maken met je product of dienst. De landingspagina is in dit proces een heel belangrijke schakel. Een geoptimaliseerde pagina doet namelijk precies waarvoor hij bedoelt is: het verleiden van een bezoeker om zijn gegevens achter te laten.

Een goede tekst is een goed begin in het verbeteren van je pagina. Maar ook visueel kun je verleidende elementen op de pagina inbrengen. Witruimte, contrast en aansprekende afbeeldingen, het zijn voorbeelden van elementen op de pagina die het verschil kunnen maken tussen bezoeker en nieuwe lead, zonder dat je hiervoor altijd een vormgever in hoeft te schakelen.

Optimaliseer landingspagina tips

Optimaliseer je landingspagina met deze 23 visuele verleiders en zorg dat iedere bezoekers niets liever wil dan zijn gegevens achterlaten.

Bron SlideShare: Unbounce
Bron header: Pixabay

Weet jij tegen wie je het hebt?

Hoe goed je landingspagina ook is, een bezoeker die zich niet voelt aangesproken door de inhoud van het aanbod zal zijn gegevens alsnog niet achterlaten. 

Iedere oplossing begint bij een probleem. Wanneer je weet welke wensen en behoeftes je ideale klanten hebben, kun je waardevolle probleem-oplossende informatie gaan aanbieden. Dat doe je met buyer persona's.

Optimaliseer landingspagina

 

 

shares

Gerelateerd

Laat marketing weer bijdragen  aan de groei van je business  Download de whitepaper Beter zaken doen in het digitale tijdperk  Download whitepaper